Przepraszam za błędy ortograficzne i interpunkcyjne, język polski nie jest moją mocną stroną.
I'm sorry for mistakes. English is not my mother language.

sobota, 25 kwietnia 2015

Domowa chałwa bezglutenowa. Homemade gluten-free halva.


Jednym z moich ulubionych smakołyków z czasów dzieciństwa była chałwa. W moje ręce trafił przez przypadek jeden z magazynów kobiecych i tam właśnie znalazłam przepis na chałwę, postanowiłam zrobić ją osobiście. Moją chałwę wzbogaciłam o orzechy i suszoną żurawinę, by nie była tak bardzo słodka jak kupna, zmniejszyłam ilość dodawanego miodu, a dodałam olej pierwszego tłoczenia z wiesiołka, bogaty w kwasy omega, zatem dobry dla naszego mózgu.

200 g ziaren białego sezamu (scroll down to the English version)
100 g ziaren słonecznika
1 czubata łyżka niesłodzonego kakao (nie musisz dodawać jeżeli masz uczulenie na kakao)
8 łyżek płynnego miodu, dobrej jakości
3 łyżki oliwy z pierwszego tłoczenia, olej z wiesiołka
2 + 1/2 łyżki suszonej żurawiny
2 + 1/2 łyżki migdałów

foremki silikonowe do muffinek, 7 foremek

Na suchej patelni upraż sezam i słonecznik, ciągle mieszaj by nie przypalić ziaren i by nie zgorzkniały ziarna, praż około 3 minut. Odstaw do ostygnięcia. Sezam i słonecznik zmiksuj używając blender lub młynek do kawy, ma wyglądać jak mąka. Stopniowo dodawaj miód i oliwę, dodaj kakao i dokładnie wymieszaj. Potem ugniataj masę rękoma około 7 minut, aż wszystkie składniki będą dokładnie połączone. migdały i suszoną żurawinę pokrój na połówki, dodaj do masy sezamowej i wymieszaj. Przełóż masę do muffinek, ugnieć, wstaw do lodówki na 12 godzin.

200 g of white sesame seeds
100 g of sunflower seeds
1 heaping tablespoon of unsweetened cocoa
(You don't have to add if you are allergic to cocoa)
8 tablespoons of liquid honey, good quality
3 tablespoons of extra virgin oil, evening primrose oil
2 + 1/2 tablespoons of dried cranberries
2 + 1/2 tablespoons of almonds


silicone muffin mold, 7 molds

On a dry frying pan roast the sesame and sunflower seeds, stirring constantly to not burn and not bitter seeds, roast about 3 minutes. Set aside to cool. Blend sesame and sunflower using a blender or coffee grinder, it has to look like flour. Gradually add honey and oil, add the cocoa and mix thoroughly. Then knead the mass by (with) hands about 7 minutes, until all ingredients are thoroughly combined. Almonds and dried cranberries, cut in half, add to the sesame pulp (mass) and mix. Put the mass to the muffin mold, push the pulp and put in the fridge for 12 hours.




Brak komentarzy: