Przepraszam za błędy ortograficzne i interpunkcyjne, język polski nie jest moją mocną stroną.
I'm sorry for mistakes. English is not my mother language.

środa, 30 lipca 2014

Baja Fish Tacos with Fresh Pico de Gallo.


/scroll down to the English version/  Przepis wzięłam ze strony: http://www.asweetpeachef.com/sauces/baja-fish-tacos/
Wprowadziłam kilka zmian. Moja wersja jest bezglutenowa. Składniki na porcje dla 2 osób.
 

Pico de Gallo:
2 średnie pomidory pokrojone w kostkę
1/2 czerwona cebula, posiekana w kostkę
1/2 łyżeczki drobno posiekanej papryki jalapeno (nie miałam papryki jalapeno, dodalam czerwoną chilli), dodaj jeżeli lubisz ostre potrawy
4 gałązki kolendry, posiekanej (dodałam 8 gałązek kolendry)
1 zielona cebulka, drobno posiekana
1 ząbek czosnku, rozgnieciony
1 łyżka świeżego soku z limonki (sok z połowy limonki)
sól, świeżo zmielony pieprz
1/8 łyżeczki kminku (nie dodałam)
 

Połącz wszystkie składniki, dopraw solą i pieprzem oraz kminkiem. Odstaw na co najmniej 60 minut.

Sos koperkowy:
1/3 szklanki majonezu
1/3 szklanki jogurtu naturalnego lub mleka kokosowego
sok z połowy limonki
1 łyżeczka papryki jalapeno (nie dodałam)
1 łyżeczka ostrej papryki w proszku
1/2 łyżeczki suszonego oregano
1/2 łyżeczki kminku (dodałam kmin rzymski)
1/2 łyżeczki suszonego koperku (dodałam 2/3 łyżeczki suszonego koperku)
1/8 łyżeczki granulowanego czosnku (dodałam 1/2 łyżeczki granulowanego czosnku)
 

Połącz wszystkie składniki w małej miseczce. Schłódź w lodówce przez 30 minut.

8 - 10 tortilli (użyłam tylko 6 tortilli kukurydzianych bezglutenowych)
1/2 głowy kapusty pokrojonej w cienkie paski (wykorzystałam 2 małe sałaty rzymskie i 1/5 głowy czerwonej kapusty, w proporcjach 2/3 i 1/3 by tacos były bardziej kolorowe)
450 g dorsza (użyłam 350 g dorsza)
1/3 szklanki maki (użyłam ryżowej by danie było bezglutenowe)
1/3 szklanki maki kukurydzianej
1/2 łyżeczki ostrej papryki
1/2 łyżeczki granulowanego czosnku
1 jajko
2 łyżki wody
sól, pieprz
oliwa
 

Dorsza pokrój w grube 2 cm paski, dopraw solą i pieprzem. W małej miseczce roztrzep jajko z wodą. W drugiej małej miseczce wymieszaj mąki, czosnek i paprykę. Dorsza maczaj w jajku, potem obtocz mąką i smaż na oliwie, na średnim ogniu, na złoty kolor z wszystkich stron około 4 - 6 minut. Wyłóż usmażoną rybę na papierowy ręcznik by pozbyć się nadmiaru tłuszczu.
Tortillę podgrzej na suchej patelni, po 30 sekund z każdej strony. Na tortilli umieść kapustę, usmażoną rybę, polej sosem koperkowym, na wierzchu umieść pico de gallo. Smacznego.


I found a recipe at: http://www.asweetpeachef.com/sauces/baja-fish-tacos/
I introduced some changes. My version is gluten-free.


Pico de Gallo:
2 medium tomatoes, diced
1/2 red onion, chopped into cubes
1/2 teaspoon finely chopped jalapeno peppers (I used red chilli), add if you like spice food
4 sprigs of cilantro, chopped (I added 8 sprigs of cilantro)
1 green onion, finely chopped
1 clove garlic, crushed
1 tablespoon fresh lime juice (juice of half a lime)
salt and freshly ground pepper
1/8 teaspoon cumin (I skipped)

Combine all ingredients and season with salt and pepper and cumin. Let stand for at least 60 minutes.

Dill Sauce:
1/3 glassful mayonnaise
1/3 glassful plain yogurt or coconut milk
juice of half a lime
1 teaspoon jalapeno peppers (I skipped)
1 teaspoon cayenne pepper powder
1/2 teaspoon dried oregano
1/2 teaspoon cumin
1/2 teaspoon dried dill (I added 2/3 teaspoon dried dill)
1/8 teaspoon granulated garlic (I added 1/2 teaspoon granulated garlic)

Combine all ingredients in a small bowl. Chill in a fridge for 30 minutes.

8 - 10 tortillas (I used only 6 corn tortillas, gluten-free)
1/2 head of cabbage, cut into thin strips (I used 2 small Roman lettuce and 1/5 head of red cabbage, in the proportions of 2/3 and 1/3 - tacos is more colorful)
450 g cod (I used 350 g cod)
1/3 glassful flour (I used rice dish that was gluten free)
1/3 glassful corn flour
1/2 teaspoon cayenne pepper
1/2 teaspoon granulated garlic
1 egg
2 tablespoons water
salt and pepper
oil

Cut cod into 2 cm thick strips, season with salt and pepper. In a small bowl beat egg with water. In the second small bowl, mix the flour, garlic and pepper. Dip cod in egg, then coat with flour and fry in olive oil over medium heat until golden brown, on all sides about 4 - 6 minutes. Lay off the fried fish on a paper towel to remove the excess of fat.
Heat the tortilla on a dry frying pan for 30 seconds on each side. On the tortilla, place cabbage, fried fish, pour dill sauce and on top pico de gallo. Enjoy.





Brak komentarzy: